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graphisme:fondation_blender

Fondation Blender

La Fondation Blender est une organisation à but non lucratif responsable du développement de Blender, un logiciel Open Source pour la modélisation 3D. Présidée par Ton Roosendaal, l'auteur originel du logiciel, elle est financée par les donations qui sont utilisées pour employer Roosendaal à plein temps comme développeur principal de Blender, mainteneur de l'infrastructure permettant son développement ainsi que sa distribution, et pour d'autres activités. La fondation se donne un dessein plus important, « donner à la communauté Internet mondiale l'accés à la technologie 3D en général, avec Blender pour cœur. »[1]

Étant propriétaire du site de Blender, la fondation fournit les différentes ressources nécessaires pour le soutien de la communauté formée autour de l'utilisation et du développement de Blender. Plus particulièrement, elle organise annuellement la Blender Conference à Amsterdam pour discuter des projets à venir autour de Blender, et tient un stand pour représenter Blender à la SIGGRAPH, une des plus grande conférence sur l'infographie en général.

Les films d'animations de la fondation

Elephants Dream

Big Buck Bunny film et jeu

le jeu yo frankie

Projet Apricot ou abricot jeu

FIXME

Project Apricot

After Orange and Peach, Blender Institute continues with a new open project: Apricot. This time it isn’t a movie but a 3D game! Starting february 1st 2008, a small team of again the best 3D artist and developers will develop a game jointly with the on-line community. The main characters in the game are based on the short 3D animation open movie Peach. At the end of July 2008 the production ends and August is used for DVD and documentation making. Releasing the game at end of August.

The team members will get a great studio facility and housing in Amsterdam, all travel costs reimbursed, and a fee sufficient to cover all expenses during the period. The Game

The team will work on a cross platform game (at least Linux, Windows, OS X), using Blender for modeling and animation, Crystal Space as 3D engine and delivery platform, and Python for some magic scripting to glue things together. It is not only the purpose to make a compelling 3D game experience, but especially to improve and validate the open source 3D game creation pipeline, with industry-standard conditions. At this moment we only know that the game characters are funny and furry, and the game environment is outdoors in a field and forest. Once the team is together - February 2008 - they will define the game concept and game design.

Liens et sources

graphisme/fondation_blender.txt · Dernière modification : 2018/11/17 12:53 de 127.0.0.1